zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miejska w Sochocinie

Rada Miejska w Sochocinie Transmisje z obrad Rady

X Nadzwyczajna Sesja Rady Miejskiej w Sochocinie 14.03.2025r.

Czas publikacji: 26 dni 9 godzin temu
Długość nagrania: 00:50:11
Liczba odtworzeń: 208
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie Nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej w Sochocinie - 14.03.2025

W dniu 14 marca 2025 roku odbyła się dziesiąta nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej w Sochocinie, w której uczestniczyło piętnastu radnych, co stanowiło wymagane forum do podejmowania uchwał. Sesja była nagrywana, a jej zapis dostępny był na stronie internetowej gminy.

1. Otwarcie sesji i przywitanie uczestników

Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył sesję, witając radnych, sołtysów oraz gości, w tym burmistrza Jacka Podgórskiego, radcę prawnego Dominika Pogorzelskiego oraz sekretarza i skarbnika gminy. Zwrócił uwagę na odnowioną salę obrad, w której odbywała się sesja.

2. Wnioski dotyczące porządku obrad

Przewodniczący zapytał, czy są jakieś wnioski dotyczące porządku obrad. Nie zgłoszono żadnych uwag, co pozwoliło przejść do kolejnego punktu.

3. Podjęcie uchwał

3.1. Uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Burmisz przedstawił projekt uchwały dotyczący przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wybranych fragmentów gminy Sochocin. Iwona Urbańska omówiła szczegóły, wskazując na podstawy prawne i wnioski właścicieli nieruchomości. Zwróciła uwagę, że niektóre wnioski zostały odrzucone z powodu niezgodności ze studium zagospodarowania.

Radny Władysław Rutkowski zapytał o przewidywany termin realizacji, na co burmistrz odpowiedział, że do grudnia 2025 roku, z uwzględnieniem procedur związanych z konsultacjami.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

3.2. Uchwała w sprawie wyboru przedstawiciela Rady Miejskiej do Rady Społecznej

W kolejnym punkcie burmistrz zaproponował siebie jako przedstawiciela Rady Miejskiej w Radzie Społecznej działającej przy szpitalu w Płońsku, po rezygnacji dotychczasowego członka. Rada jednogłośnie przyjęła uchwałę.

3.3. Uchwała w sprawie rozpatrzenia petycji

Przewodniczący komisji skarg, wniosków i petycji, Łukasz Szabrański, przedstawił petycję o pomoc w likwidacji systemu komunistycznego oraz o współpracę w celu wprowadzenia ładu konstytucyjnego. Komisja zaleciła nie uwzględnienie petycji, argumentując, że jej treść opiera się na błędnej interpretacji przepisów prawnych.

Po dyskusji, w której radni wyrazili swoje opinie, przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta, jednak jeden z radnych zgłosił wniosek o reasumpcję głosowania, twierdząc, że pomylił się przy oddawaniu głosu. Wniosek o ponowne głosowanie został przyjęty jednogłośnie, a po powtórnym głosowaniu uchwała została podjęta również jednogłośnie.

4. Zakończenie sesji

Na koniec sesji przewodniczący przypomniał o spotkaniu technicznym z burmistrzem po zakończeniu obrad. Sesja została zamknięta, a przewodniczący podziękował wszystkim uczestnikom za obecność i aktywny udział w obradach.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.